Lämna en kommentar

Nytt på hyllan 23/10: Svenska serier & The Complete Eightball!

nyttpåhyllan 23okt

Fredagkväll på Serieteket med serienyheter som plockats ut i hyllan. En och annan låntagare har frågat efter Daniel Clowes The Complete Eightball, som nu äntligen finns framme för lån! SVENSKA SERIER får påfyllning med bland annat Det kunde varit jag av Sara Olausson och Felicia Iosif samt serieromaner av två debutanter: Var ska jag lägga mitt huvud? av Rakhsha Razani och Tack och förlåt av Fanny Agazzi.

Hela listan med nya böcker hittar du nedan. Trevlig helgläsning!

AVANTGARDE

The Complete Eightball 1 & 2, Vol. 1-18 av Daniel Clowes

Don’t Get Eaten by Anything: A Collection of The Dailies 2011-2013 av Dakota McFadzean

FANTASY

Seconds av Bryan Lee O’Malley

JAPANSKA SERIER

Aomanjuskogen av Hisae Iwaoka (FANTASY)

KONSTNÄRER

Jaro Fabry: The Art of Fashion, Style And Hollywood in The 1930s and 1940s

REALISM

El Deafo av Cece Bell

Sam Zabel and The Magic Pen av Dylan Horrocks

SVENSKA SERIER

Tack och förlåt av Fanny Agazzi (REALISM)

Det sista rotavdraget av Jan & Maria Berglin (ROLIGT)

Det kunde varit jag av Sara Olausson & Felicia Iosif (REALISM)

Split vision av Christer Themptander (AVANTGARDE)

Var ska jag lägga mitt huvud? av Rakhsha Razani (REALISM)

After the ends of the world av Mattias Elftorp, Susanne Johansson & Heidi Somero (SCIENCE FICTION)

ÄVENTYR

The Yellow ‘M’: Blake & Mortimer 1 av Edgar P. Jacobs

Kommentera

