Lämna en kommentar

Stockholms Internationella Seriefestival 2015: Sara Elgeholm

Serieteket presenterar gästerna på SIS15: Sara Elgeholm är serietecknare och illustratör och nu aktuell med serieboken Jag drömde att jag var gravid i natt utgiven av Galago.

Jag drömde att jag var gravid i natt av Sara Elgeholm

Jag drömde att jag var gravid i natt av Sara Elgeholm

Boken bygger på självbiografiskt material och dokumentation av ett flerårigt projekt om att söka efter och bli en del av en familj, att skaffa barn och leva i en familjeform som inte anpassar sig till samhällets normer om tvåsamhet och familjebildning.

Sara Elgeholm

Sara Elgeholm

Elgeholm är medlem i det feministiska serietecknarnätverket Dotterbolaget och har publicerats i tidningen Galago och i Helsingborgs Dagblad, illustrerat kalendrar samt medverkat i antologin Det händer nu. En release för Jag drömde att jag var gravid i natt kommer hållas av Galago i samband med SIS15. På söndag 10 maj kl. 13 samtalar Sara Elgeholm med moderator Sofia Olsson i Studion (våning 0).

Kommentera

